Wychodząc naprzeciw potrzebom w zakresie przygotowania nauczycieli akademickich do prowadzenia zajęć metodą symulacji medycznej, zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniach z zakresu symulacji medycznej.
Szkolenia adresowane są dla nauczycieli akademickich SUM, którzy prowadzą zajęcia techniką symulacji medycznej, a nie zostali jeszcze przeszkoleni oraz do tych, którzy planują prowadzenie zajęć tą metodą w przyszłości.
Szkolenia będą prowadzone przez trenerów symulacji medycznej zatrudnionych w CDiSM. Uczestnicy zostaną zapoznani z przebiegiem symulacji, zasadami konstruowania scenariusza symulacyjnego i zasadami prowadzenia debriefingu. Po pomyślnie zakończonym szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenie potwierdzające zdobyte kwalifikacje.
Ramowy program szkolenia z symulacji medycznej |
8:30 – 8:45 Powitanie uczestników.
8:45 – 9:15 Zapoznanie z symulatorami, środowiskiem symulacyjnym oraz zasadami BHP.
9:15 – 10:15 Pierwszy scenariusz z udziałem uczestników szkolenia, debriefing
10:15 – 11:00 Omówienie metody symulacji medycznej i jej struktury na postawie zdobytych doświadczeń.
11:00 – 11:15 Przerwa.
11:15 – 12:30 Drugi scenariusz z udziałem uczestników szkolenia, debriefing
12:30 – 13:00 Zasady tworzenia scenariusza symulacyjnego
13:00 – 13:15 Przerwa
13:15 – 14:15 Samodzielne przeprowadzenie scenariusza i debriefingu przez uczestników szkolenia
14:15 – 14:30 Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Ramowy program szkolenia z obsługi stołu anatomicznego(Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej w Katowicach) |
- Uruchomienie oprogramowania i omówienie zasad użytkowania.
- Wybór trójwymiarowego modelu do prezentacji:
- modele kobiety i mężczyzny: – cała sylwetka,
- wybrane części ciała – modele wysokiej rozdzielczości,
- biblioteka przypadków (około 120 przykładów) – dostarczone przez producenta przykładowe modele utworzone na podstawie skanów CT lub MRI. (np. złamanie kości biodrowej – lumbalizacja S1, tętniak – zaklipsowany, kończyna dolna – naczynia tętnicze itp.),
- biblioteka obrazów dostarczonych przez nauczycieli akademickich – skany CT lub MRI przetworzone na obraz trójwymiarowy.
- Obsługa interfejsu oprogramowania;
- obracanie, przesuwanie, powiększanie, pomniejszanie modelu,
- wykonywanie przekrojów wzdłuż wybranej płaszczyzny, funkcja skalpela,
- funkcja cofnij, zmień kierunek oraz przyciski poziomowania modelu,
- wyświetlanie poszczególnych układów – dotyczy całej sylwetki kobiety i mężczyzny,
- dostosowywanie wyświetlania szczegółów – dotyczy modeli utworzonych na podstawie obrazów CT i MRI,
- przeskalowanie sposobu wyświetlania obrazu (np. symulacja RTG, wyświetlanie struktur wypełnionych powietrzem)-dotyczy modeli utworzonych na podstawie obrazów CT i MRI,
- prezentacja wyjściowych obrazów CT i MRI.
- Zakończenie pracy na urządzeniu.
- Omówienie możliwości wgrywania obrazów CT i MRI (format DICOM)
Formularz zgłoszeniowy |
Warunkiem odbycia szkolenia jest zgłoszenie co najmniej 5 osób, maksymalna ilość uczestników to 15 osób, w przypadku dużej liczby osób chętnych – o przyjęciu na szkolenie decydować będzie kolejność zgłoszeń, a osobom z listy rezerwowej zaproponowany zostanie inny termin.